Verden - Dötlingen - Reisverslag uit Dötlingen, Duitsland van Gerard en Jannie Gerritsen - WaarBenJij.nu Verden - Dötlingen - Reisverslag uit Dötlingen, Duitsland van Gerard en Jannie Gerritsen - WaarBenJij.nu

Verden - Dötlingen

Door: Gerard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Jannie

04 Juni 2012 | Duitsland, Dötlingen

Vandaag om 7.45 uur ontbeten. Er is met de middag regen voorspeld dus misschien hebben we geluk.
Rond half 9 op de fiets, wel koud!
Na 38 km waren we op het knooppunt van de Weser en de Hanzeroute. Hier gingen we over op de Hanzeroute. Net voorbij Bremen werd het ineens weer wat heuvelachtig. We gingen over smalle paadjes, zo smal hadden we ze nog niet gehad. Stuur goed recht houden anders zat je in het graan, wat aan weerszijde stond. Na 70 km begon het toch weer te regenen, we moesten er nog 14 !! Aangekomen bij het plaatsje Dötlingen, gelijk bij het eerste Hotel waar we langs kwamen maar gestopt, helaas niemand te zien en de deur zat opslot.
De volgende ging beter, we werden hartelijk ontvangen en er waren nog kamers vrij. Het Waldhotel.
De keuken was dicht maar op loopafstand was er een restaurant, geen probleem dus. Eerst lekker een drankje genomen en de route voor de volgende dag bekeken.
Daar zagen we problemen!!! Langs de route geen Hotels alleen Campings, en ja wij hebben geen tent :), het is ook nog Ruhetag in Duitsland. Toch maar even vragen aan de Hoteleigenaar, hij ging voor ons zoeken beloofde hij.
Ja hoor nadat wij terug kwamen van het eten lag er keurig een lijstje met Hotels en een boekje Bed en Bike.
Wel moesten we 10 km van de route afwijken, dat gaat vast goed komen morgen.!!!

Dagafstand: 84 km
Totale afstand: 773 km